HTML

Mtg draft és commander

Friss topikok

Címkék

8-4 (1) ajándék (1) Born of the Gods (4) by Marci (2) cfb (1) commander (6) crazy (2) cube (9) decklist (3) DGR (1) Dimir (1) draf (1) draft (36) Dragons of Tarkir (1) fake (2) From the Vault (2) Gatecrash (5) gondol (3) GW (2) győzelem (2) hajrá (1) Hour of Devastation (1) HUN (1) idézet (1) innen-onnan (8) Journey into Nyx (1) kép (1) képek (1) Khans of Tarkir (5) kombó (1) köszi (1) kudarc (3) limited resources (2) LOL (2) m14 (2) M15 (6) magyarok (1) merieke (3) MM2015 (1) mtgo (30) multi (3) napilap (4) nemmagic (1) offline (1) Orzhov (1) pénzügy (3) prerelease (2) ptq (1) pv (1) Return to Ravnica (12) ripo (1) riport (10) sealed (3) Shards of Alara (2) spike (1) spoiler (2) Theros (11) Top8 (2) trefa (3) URG (1) vélemény (1) verseny (3) video (2) videó (1) Címkefelhő

Dragons of Tarkir prerelease *** Top8 *** döntőben split

2015.03.22. 18:07 Adhemar

Első prerelase Top 8 eredményemről szóló beszámoló következik.

A Dragons prereleasere nem az utóbbi alkalmakra jellemző izgatottsággal készültem, hanem valahogy sokkal higgadtabban, mert mostanában alig játszottam, sem élő,sem online draftot, és ha a játék által nincs ébren tartva, akkor azért lassanként enyhül a magic iránti lelkesedés. Tulajdonképpen nem is készültem, csak örültem, hogy némi kihagyás után újra pörgethetem a lapokat. Elolvastam azért LSV és PV kötelező cikkeit a témában, és megörültem, mikor láttam, hogy PV elemzésének eredménye egybeesik az én megérzésemmel, azaz hogy a fehér a leggyengébb szín, és az UB és az RG a legerősebb klánok. Az utóbbi néhány prereleasere már úgy mentem, hogy nagyon bíztam abban, hogy nekem is becsúszik végre egy Top8, amint sok más LOL-tagnak, és ez nem is tűnt reménytelennek azon prózai oknál fogva sem, hogy egyre kisebb volt a mezőny (mert sokan járnak a másik prereleasre), és a legjobb magyar játékosok nem is szoktak részt venni a versenyen (hanem a másik prereleasen). Ezúttal azonban nem is gondoltam jó eredményre, mert azt hittem, hogy a gyakorlatból is kijöttem e néhány hónap alatt.

Egy top 8-ra elegendő LOL-játékos gyűlt össze szombaton a Sárkánytűzben, meg még 37 ember, hogy  ne csak egymás ellen kelljen játszanunk. Az állandó LOL pre-résztvevők mellett még Pista is eljött, és rendesen oda is tette magát, de erről majd később. 4 Dragon, 1 seeded, 1 Fate boostert bontottunk, ezúttal fix promo lap nélkül (milyen már!?). A Silumgar klánt választottam, mert féltem, hogy az Atarka stratégiája nagyon egyoldalú. A regisztráció után bosszúsan láttam, hogy a ritkáim eloszlása 2 GW, 1 G, 2 W, 1 B, 1R. Szinte tökéletes Silumgar alap :) Az UB párost hamar kizártam, mert spellekben erős volt ugyan, de lényekben annál gyengébb. Második opcióként adódott a GW, de hiába volt öt rare, az egyik a kicsi Dromoka, a másik a commandja, Sunscorch Regent, Profound Journey és Surrak, de nem lehetett 23 játszható lapot kiállítani, és igazából a sárkányoktól eltekintve a rare-ek sem voltak játékot eldöntően erősek. GW-t tehát kizártam, külön-külön e két szín pedig egészen gyenge volt, tehát nem lehetett őket máshoz sem társítani. Kékből nemcsak ritkám nem volt, de lényem is alig, így harmadik-negyedik variációként egy RB decket tettem össze. Azt éreztem, hogy erő van benne, de hiányos volt a managörbe alja és egyetlen ritka árválott benne, Sidisi (ja, bocs az Ire Shaman is, UC színvonalon). Viszont 4 manától erős volt minden (meg 3-nál a morphok), folyamatos nyomást tudott kifejteni, volt removal és 3 lény akadályozta így vagy úgy a blokkolást. Ennek ellenére semmi reményt nem fűztem komolyabb eredmény eléréshez, mert a legjobb removalok hiányoztak, lyukas volt a managörbe alja és repülő lényeket is nehezen kezeltem (hacsak nem jöttek ki drágán a gyengécske C-UC sárkányaim). Olyannyira nem bíztam a dekben, hogy összraktam egy UGw alternatívát is, amihez vásároltam egy csomag shieldet, hogy gyorsabban menjen majd a deckside-olás.

Az első fordulóban egy nem éppen rutinosnak tűnő ellenfelet kaptam, néhány töltelék lappal és nem túl feszes játékkal. Másodikra egy elképesztő UB kontroll deck ellen küzdöttem, kb 3 rare-rel és még 2 mythiccel. Sidisi, Silumgar, Tasigur stb, és a többi lapja sem rossz. Ennek ellenére az első játékot valahogy behúztam, és a másodikban egy figyelmetlenségen múlott, hogy nem nyertem. Egy lénye volt, a Goblin Heelcutter támadott (legjobb lapom) és nem játszottam ki dash-sel a Sprinting Warbrute-ot (szintén szuper), ami után már csak fejbe kellett volna lőnöm egy kör múlva egy Pyrotechnics-szel (az is jó). De inkább nem dasheltem, és meghaltam. Ezen puffogtam pár percet, de nem kavart fel annyira, mint régen a hasonló dolgok :)
1-1, szokásos kezdés a pre-n, azt gondoltam, a folytatás is az lesz, de mégsem. Nem is az első győzelem, hanem inkább ez a második szoros vereség mutatta, hogy elég erős a deck, ha ilyen pakli ellen is helyt tud állni.

A következő két meccs összefolyik. Az egyikben súlyos topdeck kellett az első játékhoz. Ez a szerencse végigkísért, nem annyira más topdeckek, hanem inkább megfelelő mana formájában. Keveset mulliganaltem és még kevesebbszer haltam manát. Persze ehhez hozzájárult az egyszerű kétszínű pakli is. Ugyanebben a partiban a második meccsen nagyon szép, 3 földes játékot mutatott be az ellenfelem, és elképesztő módon nyert is az egyébként teljesen jól muzsikáló paklim ellen. Szerencsére valahogy behúztam a döntőt. 3-1-gyel állva játszottam az első LOL mirrort Pibá ellen. Neki talán jó lett volna az iksz, nekem semmiképp, így lejátszottuk. Nem úgy adta az egyébként erős paklija, ahogy kellett volna. A részletekre nem emlékszem, de szoros játékban nyertem. 2 db 13 pontos mögött én voltam a legrosszabb opponens pontú 12 pontos, így nem volt elég az iksz a Top8-hoz. Elég bosszantó, mert szerintem 4-1-1-gyel általában be lehet jutni, de most szükség volt még egy éles meccsre. Folytatódott sajnos a LOL testvérháború, mert a 8 közé jutásért Pista UB kontrollja ellen kellett játszanom. Itt is az történt, ami sok más alkalommal: a lényeim kicsit nagyobbak voltak, mint a pást másik oldalán állók, az egyéb spellek pedig kezelték azt, amit másképp nem lehetett. Ezzel a győzelemmel csodák csodájára és első alkalommal a sok-sok részvétel után bejutottam a Top8-ba.

A pakliról csak menet közben éreztem meg, hogy mennyire erős. A céltudatosság lehetett az erénye, mert a brute force-ot az egy irányba ható trükkökkel egészítette ki, nevezetesen, hogy ne maradjon blokkoló. Counterspell és laphúzás, meg ilyen dőreségek most elmaradtak. Az exploitos lapok nekem nem tűntek erősnek, akkor viszont nagyon jók, ha olyan lényt áldozunk, aki triggerel a halálra (de ilyenem nem volt). Az Ukud Cobra szuper lap, teljesen lenullázott egyes deckeket és adott időt, hogy kiépüljek a drágább lapjaimmal. A 2 Acid Spewer Dragon, a Swift Warkite és a Marsh Hulk tette a dolgát a 6. kör után, és a megamorph révén még meglepetéseket is tudtak okozni. A Sprinting Warbrute és az Atarka Pummeler még egy fokkal jobbak szerintem, mert 5 manáért nagyon nagy erőt tesznek a boardra, illetve a váratlan dash és a formidable képesség képes eldönteni a meccset. Removalként a Flatten, a Pyrotechnics, Silumgar Butcher és a Friendly Fire működött. Utóbbi meglepően hatásosan és nagyon demoralizálóan :) A legjobb lapom a Goblin Heelcutter volt, a két ritka, Sidisi és Ire Shaman meg nem sok vizet zavart (bocs, Pista ellen utóbbi mégis). Summit Prowlerrel korábban soha nem játszottam, de a neten jókat írtak róla és tényleg hatékony. Általában 2/4-et vagy egy kései morpot raknak ki a negyedik körben, akikkel a 4/3 nyilván jól meccsel.
A Top8 drafton Kavics adott jobbról, mégpedig rengeteg kéket. A first pick Necromaster Dragon után így egyértelmű volt a színem. Kaptam reboundos djinneket és millió repülő lapot. Végül 10 flyerem lett, beleértve két Cloudformot. A fekete sem jött rosszul, de 1-2 erős földi blokker hiányzott. 2 Zepyhr Scribe looter biztosította a hosszú játékok során a folyamatos erőt, és 3 fekete removal is jutott. Jóval erősebbnek éreztem a decket, mint a sealeden, de egy gyors aggro megette volna hamar. Igazi sorsolás helyett az első a nyolcadikkal játszott, tehát én Kaviccsal. BR (?) deckje volt egy first pick őssárkánnyal, aki szerencsére nem tűnt fel a színen. Elsőre négyre mulliganeltem, de ennek ellenére egész élvezhető partit játszottunk. A következő kettőt viszont a levegőben megnyertem, részben jó lapok, részben Kavics managondjai miatt. A removalok jókor voltak jó helyen, és mikor Kavics a Bell Toll sárkányomat egy megamorphos first strikeos dragonnal ölte volna meg, akkor meg tudtam előzni a combatot. A fekete removalok egész jók egyébként. Ultimate price nekem nem jutott, de az a nagyobb sárkányokat nem is viszi. A reach of shadows azonban őket is kezeli. Stílszerűen az elődöntő volt a nap legnagyobb meccse, egyben visszavágó az egyetlen (második fordulós) vereségemért. Amikor láttam, hogy GW az ellen, akkor kicsit megnyugodtam, mert igazán gonosz dolog általában nem várható ezektől a színektől. Az első játékban azért egy-két instanttal two-for-one-t el, így pariban voltunk a 10. kör tájékán, sőt még nem kellett stabilizálni, míg ő egy Lightformmal már 30 fölé gyógyult. Akit blokkolni kitettem (a 10 repcsimből), azt Enduring Victoryval vagy Center Soullal szépen kezelte, egyrészt mindkét djinnemet az Ojutai Summonsból, másrészt a sárkányomat is. Végül azonban teljesen kifogyott a gázból, manaadó és defenderes lényei figyeltek lenn, míg én lassan átvettem a légifölényt, de sajnos a Palace Familiar és az Updraft Elemental nagyon keveset ütött, ahhoz képest, hogy még 20 felett volt. A Marsh Titan végre lent is adott erőt, de ő meg megtalálta a fehér tappelőjét. Nagyon elhúzódott a meccs, és már szinte az egész deckemet felhúztam a looter révén,mire felemésztettem az ellenállást. 2 lap maradt a deckemben a végén :)

A legerősebb lap itt a két looter, a sárkány, a z Ojutai Summons lap és a Cloudform volt. A Lotus Path Djinnt és az Ojutai Interceptort kezelték vagy nem is kerültek játékba. Szeintem teljesen játszhatóak a drága UC sárkányok és egyéb magas manaköltségű lapok, amelyek morphosak is egyben. A Marsh titan vagy a Belltoll dragon az elején sem ragad a kezünkbe, a végén pedig képesek megnyerni a játékot. Azt hiszem, régóta alábecsülöm az egyszerű, de nagy lények erejét. Nem kell belőlük sok, de néha egy sorsdöntő lehet, mert megoldja a döntetlenre álló helyzeteket, különösen mióta a removalokat szűk marokkal méri a wizards.

Már az elődöntő alatt megbeszélte mindenki mindenkivel, hogy ha bejut a döntőbe, akkor elosztja a nyereményt, így az első kettőnek járó 16-22 boosterből 19 jutott nekem.

1 komment

Címkék: ripo prerelease Top8 Dragons of Tarkir

A bejegyzés trackback címe:

https://casualmtg.blog.hu/api/trackback/id/tr877292153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kavics 2016.03.07. 10:50:34

Basszus ilyen jókat írsz, és nem szólsz róla!
süti beállítások módosítása